Voor ik vertrek - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Voor ik vertrek - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Voor ik vertrek

Blijf op de hoogte en volg Edwin

30 April 2014 | Nederland, Groningen

Beste familie, vrienden en vriendinnen, kennissen, collega's en ......

Het is (bijna) zover. Mijn lang gekoesterde wens gaat in vervulling. Ik ga een gedeelte van het pelgrimspad naar Santiago de Compostella lopen.
Aankomende vrijdag 02 mei brengt Tiny mij naar Groningen. Om 06.45 uur vertrekt de trein en ik hoop omstreeks 20.30 uur aan te komen in Le Puy en Velay.
Le Puy en Velay is een vrij grote pelgrims/bedevaartsplaats in Frankrijk (Haute-Loire) en is wereldwijd bekend als vertrekpunt van de "via Podiensis", de pelgrimsroute naar Santiago de Compostella in Spanje.

Zaterdag 03 mei begint mijn pelgrimsroute en de bedoeling is om begin juni aan te komen in Saint Jean Pied de Port. Deze plaats ligt tegen de Pyreneeën op de grens van Frankrijk en Spanje.
In Saint Jean Pied de Port aangekomen te zijn, heb ik ongeveer 750 km te voet afgelegd en ga mijn reis daar onderbreken door naar huis te gaan. Deze keer niet lopend, maar met het openbaar vervoer.
Vervolgens ga ik in september terug, om het laatste stuk, ook weer zo'n 750 km, wandelend naar Santiago de Compostella af te leggen.
Voor diegenen die graag op de hoogte willen blijven van mijn ervaringen en belevenissen, heb ik een webpagina aangemaakt waarop ik te volgen ben.
Ik probeer regelmatig een stukje te schrijven en foto's te maken die mijn webmaster (Tsjerk) op de site zal plaatsen.
En wanneer je iets persoonlijks aan mij kwijt wilt, kun je daar je bericht op plaatsen, maar je kunt mij ook mailen op mijn persoonlijk mailadres.
Ik zal de komende tijd wel mijn mail lezen, maar ik zal geen mail, app en sms beantwoorden omdat ik onderweg ben.

les deseo todo mejor y adios.....

groet:

Edwin de Jong

  • 30 April 2014 - 11:42

    Willem En Wietske:

    Edwin, leuk deze site, en moedig dat je dit gaan doen.

    Succes broer!!!

  • 01 Mei 2014 - 10:39

    Jelle En Tineke:

    Heel veel succes !!!
    Pas goed op jezelf.
    Groetjes.

  • 02 Mei 2014 - 09:07

    Anke Van Der Meulen:

    Jaaaaaa het is zover!! Zet hem op topper!!! Liefs uit haren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 1070
Totaal aantal bezoekers 38839

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: