Zaterdag 03-05 - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Zaterdag 03-05 - Reisverslag uit Le Puy-en-Velay, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Zaterdag 03-05

Blijf op de hoogte en volg Edwin

04 Mei 2014 | Frankrijk, Le Puy-en-Velay


Zaterdag 03-05

Na een goede nachtrust vroeg wakker.
Om 7.00 uur met aantal pelgrims naar de kerk gegaan. Wel vreemd op zaterdagochtend naar de kerk te gaan.
Een inmens imposante grote kathedraal, waar we met 80-100 pelgrims aanwezig zijn.
(meer dan er zondagsmiddags in de open hof zitten)
Omdat ik weinig van de Franse taal begrijp, krijg ik weinig mee van de boodschap,maar wat wel duidelijk is dat we de zegen krijgen voor een behouden pelgrimstocht.
Ook kon ik nog een stempel halen voor mijn paspoort, en ik kreeg een rozenkrans mee.

Nu kan het lopen beginnen.
De eerste km's richting Saint Privat d'Allier.
Eerst een steile klim omhoog.Her weer is goed, en de benen gelukkig ook.
Het is genieten van prachtige uitzichten,wel jammer dat er grijs grauwe luchten zijn.
Ik heb veel naar de mooie luchten lopen kijken en moest telkens aan 2 bijzondere collega's denken....:-)
In het begin veel alleen gelopen, met af en toe een kort praatje.Maar wel met veel mensen gesproken.
De laatste km's gelopen met Filip, een Franse tandarts, die gescheiden is.Ik zag dat hij het moeilijk had toen hij z;n verhaal deed.
Hij heeft me geholpen om een slaapplek voor de nacht te vinden. Een mooie locatie.
We hebben daar bij aankomst 2 flinke biertjes gedronken samen, zijn samen het dorp nog even ingeweest, en daar de kerk bezocht.
Vanavond met de andere aanwezigen - 7 Fransen - gegeten.
Het is best gezellig zo, alhoewel de Fransen weinig moeite doen om zich verstaanbaar te maken.
Niet al te laat gaan slapen.

Aantal gelopen km's; ,26,5

  • 04 Mei 2014 - 12:54

    Renze:

    edwin,
    mooie onderneming, met naar ik hoop veel mooie ontmoetingen en voor ons mooie verhalen van je.
    grt R

  • 04 Mei 2014 - 14:58

    Jelle En Tineke:

    Zo......de kop is er dus af.
    Nog vele kilometers te gaan !!!!
    En...als je terugkomt spreek je waarschijnlijk vloeiend frans ;>]

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 38735

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: