Vrijdagsblog - Reisverslag uit Montcuq, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Vrijdagsblog - Reisverslag uit Montcuq, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Vrijdagsblog

Blijf op de hoogte en volg Edwin

17 Mei 2014 | Frankrijk, Montcuq

Vrijdag 16-05

Wat heb ik toch een heerlijke nacht gehad. Heb als een prins geslapen in mijn dure hotelkamer.
Het eten van gisteravond was perfect, Ik begreep van de eigenaresse dat ze met haar eigengemaakte producten diverse prijzen heeft behaald.
Geen wonder dat ze hier veel geld voor een overnachting vragen.

Na het ontbijt vertrek ik samen met Catharina (heb het gisteren over haar gehad), maar die heeft " de sokken' er meteen goed in, en het eerste uur is het alleen maar klimmen, ik heb moeite om haar bij te houden.
Ik heb last van mijn knieën ,heb gisteren en misschien de laatste dagen toch teveel van mezelf gevraagd, dus ik laat Catherina maar gaan, en doe zelf wat rustiger aan vandaag, want ik hoor hier genoeg verhalen van mensen die op advies van een arts 5 dagen moeten stoppen omdat ze lichamelijke problemen krijgen.
Het wordt voor mij een rustige wandeling vandaag, de weg is redelijk vlak, het zonnetje is er volop bij, en geen wolkje aan de lucht te bekennen.maar wel een licht briesje.
Wat zie ik weer een mooie kleuren, en wat ruiken de gele brem, en de clematis lekker zo in de vroege ochtend.

Onderweg ontmoet, en spreek ik verschillende pelgrims, Een jonge vrouw uit Oostenrijk vertelt dat ze heel veel moeite heeft moeten doen om afgelopen nacht een slaapplek te vinden.
Had ik dat geweten zeg. Ik met mijn ruime 2 persoons-hotelkamer voor mij alleen voor een belachelijke hoge prijs.

Om 13.45 uur bereik ik de plaats Montcuq. Een mooi stadje. Hier wil ik overnachten, reserveer een gite. Deze ligt redelijk ver buiten het stadje, maar het is weer een schitterende plek.
Het is een oud boerderijtje, wat 2 jaar geleden nog als zodanig werd gebruikt, en waar de koeien nog op stal lagen.
Nu hebben ze van elke stal een slaapplek gecreëerd, de naam van de koe staat zelfs nog boven op de balk. Voor mij is er Charlotte, de plek waar ik vannacht op stal ga.

Aan de achterzijde is een stromend riviertje waar je verkoeling in kan vinden. Ik maak hier dankbaar gebruik van ,en kan meteen mijn knieën lekker koelen.
De eigenaars van de gite zijn heel hartelijk, en de boer gaat vanavond zelf voor ons koken.
Ook hier komen weer meerder bekende pelgrims, waar ik gezellig mee aan tafel zit te genieten van een formidabele maaltijd.
Zo langzamerhand raak ik ondanks het lekkere eten toch wel wat kilootjes kwijt. Maar: "de broek sakket my noch net fan de skonken hjer".

Ben er wel achter dat ik mijn rugzak te zwaar bepakt heb, alhoewel hij als gegoten op mij rug zit. Ik heb toch teveel aan kleding etc. meegenomen.Laat hier maar een broek achter die toch al niet te best meer is. En ik weet nu al dat ik de volgende keer naar Spanje veel minder meeneem, en daar dan ook zeker met minder toekan.

Mensen, het was weer een prettige dag na het dipje van gisteren, maar ik ga nu op stal.......Morgen om 7.00uur ontbijt.

Les Matthieux - Montcuq
Aantal km's: 27



  • 17 Mei 2014 - 17:56

    Els:

    Hoi Edwin

    Ik liep achter met het lezen van jou verslagen en heb alles net bijgewerkt.
    Wat geweldig zeg! Ik hoor jou genieten van alles wat je tegen kom en beleef. Al zijn er up's and down's, je weet er altijd een positieve draai aan te geven. Blij dat je er zo van geniet.

    Heel veel sterkte nog. (Wat gaat het snel. Je bent al 2 weken weg)
    Ik blijf je volgen

    Liefs Els

  • 17 Mei 2014 - 22:09

    Arjaan:

    Ha Edwin,

    Goed bezig, alweer 433 km gelopen! Geen wonder dat je wat kilo's kwijt raakt... Je bent dus al een eind op weg richting de eerste 750 km. Mooi dat je gisteren weer een goede dag had, hoop dat dit de komende dagen ook zo is!

    We blijven je volgen en leven met je mee.
    Hartelijke groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 38838

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: