Woensdag - Reisverslag uit Aroue-Ithorots-Olhaïby, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Aroue-Ithorots-Olhaïby, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Woensdag

Blijf op de hoogte en volg Edwin

29 Mei 2014 | Frankrijk, Aroue-Ithorots-Olhaïby


Hoewel ik het vanmorgen rustig aan kan doen is uitslapen er niet bij, door het vele geritsel van pelgrims die wel op tijd willen vertrekken.
Dus ga ik met de mannen naar beneden om afscheid te nemen, en zwaai ze uit als ze weggaan.
Zelf vertrek ik pas om 8.00uur, het geeft me een heerlijk gevoel rustig aan te kunnen doen. Ik wil vandaag 18 km doen, en denk dat met 1 pijnstiller wel te kunnen redden.

Ik loop eerst nog even over de markt,en daar word ik gewenkt door een oud mannetje. Als ik bij hem ben geeft hij mij een appel, een stuk koek, en een kopje thee.
Hij spreekt goed Engels, en hij begint te vertellen dat hij ook eens naar Santiago heeft gelopen, nu wil hij graag de pelgrims een boodschap, en wat lekkers meegegeven.
Er ontstaat een gesprek over God, Wie dat voor hem is, en zijn vertrouwen in Jezus etc. Mooi om naar te luisteren, en te zien met hoeveel overtuiging hij dit verteld.
Uiteindelijk neem ik afscheid van deze man, en doe ik nog wat boodschapjes voor onderweg.

Onderweg begint het te regenen, en moet de poncho maar weer aan.Het is echt een trieste dag, veel grijze luchten, en dan valt er weinig te zien.
En omdat ik alleen loop gaan mijn gedachten terug naar gisteravond, wat was dat een geweldige avond.
Ik probeer meer herinneringen op te halen,en dat zijn er heel veel, al moet ik zeggen dat ik ook wel weer wat kwijt ben, maar gelukkig heb ik mijn dagboek bijgehouden, en kan ik dat later eens op mijn gemak doorlezen, en op me in laten werken.

Ik hou het tempo vandaag laag, kom veel pelgrims voorbij diep weggedoken in hun poncho's. We groeten elkaar, en daar blijft het ook bij. Heb niet zoveel zin om contacten te maken.
Als ik bij de gite aankom ben ik blij dat ik zonder pijn heb kunnen lopen. En ik realiseer me dat ik tijdens deze 800km nog geen blaar heb opgelopen.
Is het niet verwonderlijk?
Alleen in het begin heb ik last gehad van een open hak, maar daar had ik thuis al last van, en dat valt te wijten aan het inlopen van mijn nieuwe schoenen.
De gite is ergens in "niemandsland", en hier wordt geen diner voor je klaargemaakt, dus moet jezelf je kostje bij elkaar scharrelen.
Gelukkig heeft de gastvrouw wel wat spullen in de verkoop, dus sprokkel ik zo mijn maaltijd voor vanavond bij elkaar.
Ondertussen komen hier steeds meer mensen aan. Weer veel Fransen. Ook komt mijn kamergenoot zich melden. Thomas, een beer van een vent, die met zijn ouders de Camino aan het lopen is.
Hij spreekt redelijk Engels, maar is beslist niet spraakzaam, en zelf heb ik er nu ook niet zoveel behoefte aan, omdat mijn tocht er bijna op zit, dus vrienden gaan we vanavond beslist niet meer worden.
Het is een lange middag zo: geen internet hier, weinig contact met anderen, Het is toch handig om in september een boek mee te nemen, voor dit soort momenten.

Maar heb nu even tijd voor een middagslaapje, kan daarna mijn site bijwerken onder het genot van een biertje.
's Avonds worden de meeste pelgrims door de eigenaar naar het dorp gebracht om uit eten te gaan. Ik wist niet dat dit mogelijk was, maar mijn eigen eten uit de magnetron smaakt me prima, dus is het goed zoals het is.
Vanavond ga ik op tijd naar bed, Nog 3 nachten..... en dan zit het eerste deel van mijn camino er op, langzaam moet ik het loslaten, en ik merk dat ik dat doe.
Tot morgen.

Aantal km's; 18 (totaal 766)
Navarrenx - Aroue




  • 29 Mei 2014 - 13:26

    Riemer En Trienke:

    Goedemiddag Edwin
    Vanaf een natte camping, die goed vol staat, een hartelijke groet.
    We genieten elke keer weer van je verslag.
    Hopelijk heb je de komende dagen nog mooi weer.
    Dat geeft dan weer moed voor de laatste etappe....in september.
    Tot ziens en een goede terugreis!!
    R&T

  • 29 Mei 2014 - 13:31

    Bonnie:

    Hoi,

    Al weer een bijzonder verhaal!
    Fijn dat het zonder pijn is gegaan.
    Ja en dat loslaten...... dat zal ook niet meevallen.
    Weet je al die mooie verhalen die je nu met ons gedeeld hebt hebben ook hun indruk achtergelaten bij de thuisblijvers denk ik.
    In je schrijven....vertellen, herken ik ook heit.
    Geniet er nog maar een paar dagen van en haal er uit wat er in zit deze laatste dagen!
    Diep respect voor wat je hier gepresteerd hebt

    Leave Edwin petsje ôf foar safolle trochsettingsvermogen.
    soad fan dy ferhalen hawwe op my in djippe yndruk neilitten.
    Ik hoopje dat wy der noch ris oer nei kinne prate.


    leave groetnis fan ús en in tsjokke knuf fan my

    Oat sjen

    Lute en Bonnie

  • 29 Mei 2014 - 20:01

    Anke:

    Lieve edwin. Wat leef Ik met je mee. Zelfs vanaf de camping in bakkeveen. Vervelend dat je pijn hebt, nog ff volhouden. Leuk he de bergen in zicht.... hebben wij altijd met de zomer! Erg herkenbaar dus. Lieve edwin geniet er nog ff van en stiekem verheug ik mij er weer op om je te zien.... enne.... voor je het weet begin je aan het 2edeel van je avontuur. Dikke tuut!!!

  • 30 Mei 2014 - 10:53

    Jacco:

    Hallo Edwin,
    Ja de laatste loodjes, hè, dat merk ik aan je stukjes. Er passeert dan heel veel in je gedachten. Gelukkig dat je been goed genoeg is voor het laatste stuk en knap hoor dat je die lange afstand ook werkelijk haalt!
    Het was leuk dat je gister ff belde. Ben je weer ge-update en klaar voor de laatste dagjes tussen de pelgrims. Wat zal het jou straks voelen of je héél lang weg geweest bent als je het gewone leven weer moet oppakken.
    Tot spoedig ziens, Jacco

  • 30 Mei 2014 - 11:37

    Wytske:

    Ha pap,

    Wat goed dat je nog wel enthousiast je stukjes aan het schrijven bent over je laatste km's daar!
    Zet em nog even op!! Ik ben erg benieuwd naar je 'echte' verhalen, maar die hoor ik vast volgende week :)
    Fijn dat je bijna weer thuis bent!!!!

    XXX en goede reis terug !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 38745

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: