Ik vertrek.. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Ik vertrek.. - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Ik vertrek..

Blijf op de hoogte en volg Edwin

15 Augustus 2015 | Nederland, Groningen

Dag lieve familie, vrienden en vriendinnen, kennissen, collega's en verdere ....

Het is eindelijk zover dat ik mijn pelgrimspad, de Camino naar Santiago de Compostela ga vervolgen.
Vorig jaar mei heb ik gelopen in Frankrijk van Le Puy en Valey naar Saint Jean Pied de Port aan de Spaanse grens.
Nu ga ik vanuit Saint Jean Pied de Port verder naar Santiago de Compostela in Spanje.

Tiny gaat mij dinsdag 18 augustus heel erg vroeg naar Schiphol brengen en vanaf daar reis ik om 06.30 uur met de trein en bus naar Saint Jean Pied de Port.
Ik hoop daar 's avonds om 20.30 uur aan te komen en ik heb daar alvast een overnachting in een pelgrimsherberg geboekt, zodat mijn eerste nacht in Frankrijk geregeld is.
Dat zal tevens ook de laatste nacht in Frankrijk zijn, want de volgende ochtend zal ik het zwaarste stuk van de hele route moeten lopen, nl over de Pyreneeën naar het Spaanse land.

De route zal ongeveer net zoveel zijn als vorig jaar, nl 825 km.
Wanneer er voldoende tijd over is, wil ik proberen nog verder te lopen naar Finisterre, een kleine plaats aan de Atlantische oceaan. Dat is ongeveer 90 km voorbij Santiago.
De traditie is nl. dat het pelgrimspad van kust tot kust gelopen kan worden, vanuit Zwarte Haan (bij Sint Jacobiparochie) in Friesland naar Finistere in Spanje.

Voor diegenen die graag op de hoogte willen blijven van mijn ervaringen en belevenissen, heb ik een webpagina aangemaakt waarop ik te volgen ben.
Je kunt je zelfs aanmelden voor de mailinglijst, dan krijg je automatisch alle geplaatste berichten via de mail in je postvak.
Hou het dan wel in de gaten, want ik hoorde dat vorig jaar mensen deze mails in de spam map kregen.

Ik probeer regelmatig een stukje te schrijven en foto's te maken die mijn webmasters Tiny en Tsjerk op de site zullen plaatsen.
En wanneer je iets persoonlijks aan mij kwijt wilt, mag je daar je bericht op plaatsen, maar je kunt mij ook mailen op mijn persoonlijk mailadres.
Ik zal de komende tijd wel mijn mail lezen, maar ik zal geen mail, app en sms beantwoorden omdat ik onderweg ben.

Te toda llevará en un viaje en mi mente ...

Groet,
Edwin de Jong

  • 15 Augustus 2015 - 19:29

    Anke :

    Jaaaa, we gaan weer los met lezen straks. Verheug me er enorm op. Goede reis lieve collega, op voor een mooi avontuur. Dikke tuut

  • 16 Augustus 2015 - 14:06

    Els:

    Lieve Edwin
    Heel veel succes met de "laatste" lootjes!!! Goeie reis!
    xxxEls

  • 16 Augustus 2015 - 19:40

    Jelle En Tineke :

    Goeie reis !!!!!

  • 17 Augustus 2015 - 19:09

    Joxelu&Jakline:

    Hello Edwin,
    Welcome to Beilari

    We have made a reservation for Tuesday 18 August ( 19:30 arrival time), including dinner and breakfast.
    Please come straight from the station to our hostel. We are waiting you for dinner. (19:30) There will be time enough to visit the pilgrim office later, if you would like to do so.
    It is right across the street, is open until 22:00, and is usually much quieter later in the evening ;-)
    If you arrrive early to Biarritz or BAyonne:
    Just a few euro's more then bus and train and you're here within one hour from the airport. It's so nice to have some time to relax, visit the lovely town, the pilgrims office, to meet other pilgrims. You can check with www.expressbourricot.com if there are other pilgrims too, they love to make combinations to lower the price.
    ATTENTION - It is necessary to confirm your reservation one or two day(s) before your arrival
    You can do it by e-mail or by phone (0033) (0)5 59 37 24 68 (14:30 - 19:00)
    Late Arrival:
    If, on your way to Saint-Jean-Pied-de-Port, you realize that you will arrive later then you had indicated when making your reservation, please call us as soon as possible (no mails).
    If you do NOT call us in time, we will give your place to another pilgrim.
    Tip: take our confirmation with you on your journey, so you will have all the information you need at hand.
    The camino is a great experience.
    You will find some tips for the preparation of your journey at www.beilari.info/en/companions-help-inspiration Enjoy your preparations!



    Kind regards,
    Joxelu & Jakline
    ★ To live together as a peaceful, one-day pilgrim community we have established some house rules www.beilari.info/en/reservations.

    Hello Edwin ,
    Have a save journey!
    ​See you soon!
    Bon voyage,
    ​à tres bientôt!
    ​Gute Reise,
    ​bis bald!
    ​Buen viaje,
    y hasta pronto! ​​
    Een goede reis,
    Tot spoedig ziens!
    ​​
    Buen Camino !!!
    Joxelu & Jakline





  • 18 Augustus 2015 - 10:51

    Bonnie En Lute:

    We kijken uit naar je reisverslagen. Veel wandelplezier!

  • 18 Augustus 2015 - 11:04

    Hilly:

    succes met deze tocht

  • 19 Augustus 2015 - 09:43

    Anke:

    Lieve Edwin,
    Vandaag de eerste dag voor je. In gedachten ben ik bij je! Succes en genieten he!!!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 38732

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: