vrijdag 11 sept - Reisverslag uit Melide, Spanje van Edwin Jong - WaarBenJij.nu vrijdag 11 sept - Reisverslag uit Melide, Spanje van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

vrijdag 11 sept

Blijf op de hoogte en volg Edwin

12 September 2015 | Spanje, Melide

De nacht is goed gegaan. De Japanner Mojo moest er wel een paar keer uit, maar van zijn gesnurk heb ik weinig last gehad dankzij mijn oordoppen. Ik heb dus heerlijk geslapen.
We staan om 6.00u op. En wat is het dan een heerlijkheid dat je maar met z'n drieën op een kamer ligt.
Je kan gewoon het licht aandoen 's morgens, en het is niet nodig in het donker je rugzak in te pakken.
Na een goed ontbijt verlaten we de mooie stad Portomarin.
Het is nevelig / mistig, maar de route is goed te volgen. En het is natuurlijk een schitterend gezicht als de zon een beetje door de mistflarden opkomt.
Echt...het zijn prachtige plaatjes met mistbanken in het dal, waar de bergtoppen boven uit steken. Ik maak veel foto's, en hoop dat het overkomt.
We moeten veel klimmen vandaag, maar het is prima te doen. Het is op dit gedeelte van de Camino nu even rustig,en ik loop veel samen op met Ezio.

Dan moet ik nog even terug komen op de "happygrino's", degenen die dus de laatste 100 km lopen.
Zij zijn verplicht om elke dag 2 stempels te verzamelen in hun paspoort (credential). Dat hoeven wij als " Pelegrino's" niet omdat wij kunnen aantonen dat we uit Saint Jean Pied de Port komen.
Maar dat verklaart dus wel dat er onderweg zoveel stempelposten zijn. Een voorwaarde is dat je er wel een kop koffie moet kopen, en dan pas je stempel krijgt.
Ook een manier om de kost te verdienen.

In de stad Palas de Reis doen we wat boodschapjes, maar dit is weer typisch zo'n stad waar veel pelgrims overnachten, en ik zoek liever de iets rustiger plekken dus we laten de stad snel achter ons.
We hebben het hier gisteren al over gehad met z'n drieën en de twee mannen vinden dit een prima idee.
Buiten de stad zoeken we een plek om even iets eten, en na een prima wandeldag komen we rond 14.00u aan in Casanova.
De albergue ziet er mooi uit, en staat in "the middle of nowhere". Maar we kunnen weer bij elkaar slapen. Dat heeft Mojo, die hier als eerste was, toch maar even mooi voor ons geregeld.

Er is hier helemaal niets te doen, dus de middag is het een beetje omhangen. dat klinkt als zou ik me vervelen, maar ik heb veel contacten en gesprekken hier.
Het gaat vooral over de aankomst in Santiago, en dat komt nu wel heel snel dichterbij, dat blijkt voor de één heel wat belangrijker te zijn dan voor de ander.
We zullen het meemaken.
Om 19.30u zitten we met 18 man aan tafel. Weer veel nationaliteiten. Het eten is geweldig, en de sfeer is ook prima. Toch maken we het niet te laat, want morgen wacht ons een lange dag, en we zullen vroeg op moeten staan. Dus dan ook maar vroeg onder de wol.
Oant moarn...

Nog 2 dagen te gaan voor ik Santiago binnen kan lopen. Het begint nu toch wel een beetje te "kriebelen".

Portomarin - Casanova : 30 km
Totaal ; 764 km


  • 12 September 2015 - 12:40

    Edwin De Jong:

    Omdat de website de plaatsnaam Casanova niet herkent heb ik hem ingesteld bij het dichtstbijzijnde plaatsje dat deze website wel kent

  • 12 September 2015 - 14:27

    Henk Murraij:

    Hoi Edwin,

    Wat geweldig jouw pad te mogen volgen. Het is net of ik een stukje met je oploop en eigenlijk is dat ook zo.....
    Wat een mooie verhalen, ontmoetingen met allemaal verschillende emoties. Wat zal jij genieten en groeien. TOP.
    GENIET van de laatste km-ers en dan door naar Finisterre.
    ik volg je.

  • 12 September 2015 - 21:56

    Jannet:

    Tjonge wat schiet het nu al op! Ben benieuwd hoe die laatste kilometers je gaan vallen, als een feestje of toch ook een beetje jammer? Wij hopen je snel weer te zien.
    Groetjes uit Hoogeveen

  • 13 September 2015 - 21:12

    Anke :

    Tjonge. Schiet al op zeg. Ben erg benieuwd naar je verhaal van morgen, je aankomst in santiago. liefs en dikke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 38843

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: