4 & 5 mei - Reisverslag uit Aumont-Aubrac, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu 4 & 5 mei - Reisverslag uit Aumont-Aubrac, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

4 & 5 mei

Blijf op de hoogte en volg Edwin

06 Mei 2014 | Frankrijk, Aumont-Aubrac

Zondag 04-05

Na een onrustig nachtje door snurkende Fransen om 6.00uur opgestaan.
Eerst een lekker ontbijtje en daarna weer op pad.
Afscheid genomen van Filip. Hij wilde pas om 8.00uur vertrekken, en wilde maar 20 km lopen, terwijl ik wel iets meer in de planning had.
De dag begon erg koud, maar 3 gr, maar het was droog en bewolkt.
Al vrij snel moeten stijgen tot boven de 1100 meter, waar het voor mijn gevoel nog kouder was.
Door de laaghangende bewolking weinig uitzicht.

In Sauges aangekomen kwam het zonnetje erdoor .De kerkgangers kwamen op het moment dat ik daar was net naar buiten.

Voor op het plein was een monument voor oorlogslachtoffers v/d 2e WO.

Er werden kransen neergelegd, en de burgemeester hield een toespraak.

(Dus ook hier een moment van herdenken)

Hier kon ik ook een stempel halen bij een oud vrouwtje.Ze wilde mee ook nog wat brood toestoppen voor onderweg, maar dat heb ik maar geweigerd.

De reis was verder overladen met zon, en prachtige vergezichten.

Wat een schitterende omgeving om te wandelen.

Vandaag tijdens de route weinig pelgrims ontmoet.


Bij m'n overnachtingsadres kom ik Michel tegen, Hij sliep afgelopen nacht bij ons op de kamer .Een "oude bekende"dus.

Het is een hartelijk weerzien, maar communicatie blijft lastig met deze Fransman.

De gite is een oud boerderijtje met 2 slaapkamers.

Een paar Amerikaanse dames die ik vandaag al eerder had ontmoet blijven hier ook overnachten. Gelukkig hebben we in ieder geval de mogelijkheid tot een goed gesprek vanavond.

De boerin kookte voor ons deze avond. Ze doet me heel erg aan mijn moeder denken. Ze lijkt niet alleen op haar, maar ze straalt ook dezelfde trots uit als mijn moeder als we kwamen eten.

Het was heel gezellig,maar ook vanavond weer vroeg onder de wol.

Aantal gelopen km's; 33,5


Maandag 05-05

Vandaag om 5.45 opgestaan.

Ik wil 40 km lopen.

Het heeft vannacht gevroren.Er zit rijp op de weilanden, en een dun laagje ijs op de waterplassen.Maar het voelt niet koud aan.

En dan die zonsopkomst..... wat een prachtig gezicht hier in de bergen.

Al snel loop ik in m;n korte broek en shirt. Zo moet het toch zijn????

Heb het tempo er strak in, Tot Saint Alban sur Limagnole (20 km), één keer rustpauze genomen.Het lopen gaat zo fantastisch in deze mooie omgeving dat ik het rusten gewoon vergeet.

Vandaag weinig bijzondere ontmoetingen,

Het gevoel dat je een passie deelt is wel heel groot,maar verder is er voor vandaag weinig sociaals te doen, maar ik kom hier tenslotte ook voor het wandelen toch?

Wel veel loeiend vrouwelijk schoon aan de kant van de route. Deze "vrouwen" zijn hier nog mooier dan bij ons:-).

Om 17.00uur aangekomen in Aumont-Aubrac, en mijn doel is gehaald... 40 km.

Mijn GPS werkt hier voortreffelijk, de routes zijn goed te volgen, kan afstanden en hoogtes aflezen,en inschatten hoever nog te gaan. Perfect dus,

De gite voor de overnachting ligt middenin het stadje.

Ook hier alleen maar Fransen, maar dat is voor vanavond niet zo erg.

Moet toch mijn wasje even doen. Stukje voor de site schrijven, Dus heb ik even een avond voor me alleen, met wat biertjes en wat chips.

Het internet ligt er hier uit vertelt de bazin,, Dus toch nog maar even naar het cafe tegenover de gite gegaan, om de verslagen te mailen.

En maar weer op tijd naar bed.

Aantal km's vandaag;40. Dus de eerste 100 km zitten erop.

Nog veel te gaan

  • 06 Mei 2014 - 15:06

    Annie:

    Edwin wat leuk dat we zo van je reis mee kunnen genieten.Succes voor de volgende kilometers.
    Hartelijke groet Elle en Annie

  • 06 Mei 2014 - 16:02

    Sjerp Haitsma:

    Mooie verhalen Edwin we leve mij dij mij groeten heit en mem

  • 06 Mei 2014 - 16:29

    Tiny:

    Hé Topper.
    Goed bezig hoor. De 1e 100km zitten erop.
    Nog vele te gaan,maar dat lukt zeker.
    Ook vast mede door de dagelijkse vitaminen van Anke en Tineke.
    Liefs, xxx

  • 06 Mei 2014 - 17:29

    Taco En Jannet:

    He Edwin,
    de eerste 40-tiger zit er blijkbaar op. Strak bezig. Na het boek "Pad over de Horizon" gelezen te hebben herken ik veel van wat de schrijfster geschreven heeft bij jouw ervaring. langzamerhand zie ik de routanier van de camino loper: vroeg opstaan, genieten van de wandeling, mijmeren over je leven, contact maken met mede wandelaars, slaap plaats zoeken, eten en voorbereiden voor morgen. Ik geniet van je verslagen.
    Blijf genieten van deze wandeling.
    je "wandel"vriend.

  • 06 Mei 2014 - 20:10

    Anjo En Marieke:

    Hoi Edwin,

    Fijn dat je al een goeie start achter de rug hebt. Leuk om je verhaal te lezen, zo lopen we een beetje virtueel met je mee... Heel veel succes verder en we hopen dat al je verwachtingen uit mogen komen.
    Lieve groetjes,
    Anjo en Marieke

  • 06 Mei 2014 - 23:03

    Sieuwk:

    Ha Edwin, gefeliciteerd met je eerste 100 km. Ga zo door. Leuk om je te volgen en je stukjes te lezen.
    Groetjes Sieuwk

  • 06 Mei 2014 - 23:37

    Yvanka:

    Hee!!! Leuk je verhalen te lezen, complimenten voor je manier van schrijven! je neemt de lezer helemaal mee in je wandeling! De eerste 100 zitten er dus op. Lekker! Cheers! Groetjes!

  • 07 Mei 2014 - 09:42

    ANKE:

    Jaaaaaa de eerste 100 zit erop!!! Ik verheug me elke keer weer op je verhaal. Ik leef erg met je mee en we denken Veel aan je. Lieve edwin op voor de volgende100...... liefs en dikke tuut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 38875

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: