24 mei (Wytske haar Verjaardag) - Reisverslag uit Eauze, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu 24 mei (Wytske haar Verjaardag) - Reisverslag uit Eauze, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

24 mei (Wytske haar Verjaardag)

Blijf op de hoogte en volg Edwin

25 Mei 2014 | Frankrijk, Eauze

Om 7.00uur opgestaan vanmorgen, benen/ spieren flink ingesmeerd, rugzak ingepakt, even ontbijten, zodat ik om 7.45uur de wandelschoenen aan kan doen en vertrekken maar weer.
Ik voel me beresterk, en gek misschien, maar ik heb erg veel zin in om weer te gaan lopen.

Het is bewolkt, maar de temperatuur is goed. Omdat er vandaag weinig mogelijkheden zijn om mijn proviand aan te vullen, heb ik een lunchpakket laten maken door de gite eigenaar.
Een stokbrood, 2 tomaatjes, een appel, een blikje paté, en wat smeerkaasjes. Nou daar zal ik me vandaag zeker mee kunnen redden.

Het pad gaat eerst langs een drukke weg, en daarna het bos in. Hier is weinig te beleven en te zien, dus plug ik mijn muziek maar in. (ook genieten hoor)
De bergtoppen zijn zo natuurlijk ook niet te zien, maar ik weet dat ze er zijn, en dat ik er naar toe ga.
Ineens duikt mon ami P uit de bossen op. Met hem loop ik samen een aantal kilometers.
Het contact met hem wordt steeds beter, en we voeren vandaag wat meer persoonlijke gesprekken. Het lijkt wel of zijn Engels en mijn Frans steeds betere wordt.
Van voetbal weet hij alles, hij kent zelfs heel wat Nederlandse clubs. Behalve van Ajax had hij nog nooit gehoord! (grapje hoor Thijs)
Toch leuk om deze 62 jarige man beter te leren kennen. Maar omdat hij een andere slaapplek heeft geregeld, loop ik de laatste km's alleen.

Bij aankomst in het stadje L'Ardour blijkt dat het office du tourisme gesloten is, en dat op zaterdagmiddag, dit is toch niet te geloven, maar het zij zo.
Dan moet ik zelf maar op zoek naar mijn slaapplek.
En dan is de verassing weer helemaal compleet, ik slaap vannacht in een bijzaal in de kerk waar 6 bedden staan.
Er zullen vast veel van mijn volgers, trouwe kerkgangers dan, wel eens op zondag, tijdens een dienst in de kerk geslapen hebben, maar een nacht???
Dit is erg bijzonder, en ik raak er enorm van onder de indruk. Het is een oude kerk uit 1870,er klinkt geestelijke muziek door de kerk als ik binnenkom.
Gerard en Suzanne de beheerders van de kerk heten me hartelijk welkom. Inmiddels komt een andere pelgrim zich melden. Het is de IJslander Gardar, die ik al eerder heb ontmoet en gesproken.
Hij slaapt vannacht bij mij op de kamer, en ook Michael is er. (ook van de vorige nachten bekend)
Met Gardar reserveer ik ook de komende 2 nachten alvast. want de mogelijkheden om een overnachtingsplek te vinden worden steeds schaarser,dus is reserveren wel noodzakelijk.
( We hebben Gerard laten bellen, want ook Gardar zijn Frans is niet al te best ).
Ik doe met Gardar nog wat boodschapjes voor morgen, want morgen is het zondag hè....

We eten 's avonds aan een lange tafel die midden in de kerk staat opgesteld. (lijkt een echt avondmaal), en Suzanne heeft me toch lekkere kip gemaakt. Wat smullen we hier met z'n allen van.
Na het eten ga ik met m'n dochter Wytske skypen. Zij wordt vandaag 26 jaar. Als ik contact met haar heb zing ik met alle aanwezige pelgrims : Happy birthsday voor haar.
Ze laat nog even haar tablet de kamer met alle aanwezigen rondgaan. Oef krijg ik het toch even te kwaad, en moet een traantje wegpinken, als ik haar zie.

Mensen ik ga slapen, het wordt morgen een lange dag met Gardar.

Trustjes.......


Aantal km's 26
L'Arbladoise - Aire sur L'Adour


  • 25 Mei 2014 - 15:02

    Bonnie:

    weer zo´n bijzonder verhaal! Edwin wat beleef je mooie dingen onderweg!
    En dan die foto´s.
    Het is echt een avondmaal, maar ook avondmaal.
    Ik word zo langzamerhand jaloers op je ,zoveel mooie en bijzondere dingen je beleefd.
    Nog even doortippelen kerel, het einde is in zicht van jouw eerste deel.

    Bon camino, mon ami!!!

    Leafs van ûs
    Lute en Bonnie

  • 25 Mei 2014 - 21:44

    Tunnis:

    Hallo Edwin

    je hebt de afgelopen dagen weer mooi dingen meegemaakt
    ik wens je weer een fijne loopweek

    ik ga morgenvroeg met evelien naar noorwegen

    groetjes Tunnis

  • 27 Mei 2014 - 10:44

    Anke:

    Gefeliciteerd met je dochter!!! Ja kan kan iets bij voorstellen dat het even een slik momentje was om je familie etc weer ff te zien. nog even volhouden, dan ben je weer thuis. Ik geniet volop van je verhalen. Zet hem op!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 38885

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: