Maandag - Reisverslag uit Hagetaubin, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Hagetaubin, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Maandag

Blijf op de hoogte en volg Edwin

26 Mei 2014 | Frankrijk, Hagetaubin

Maandag 26-05

Vanmorgen om 6.30u wakker geworden in een..... hoe moet ik dit netjes zeggen? Ik zal het proberen uit te leggen.

We lagen met 6 kerels op een kamer in een appartementencomplex .De IJslander Gardar, en nog 4 aardige Franse mannen.
Er was hier weinig gelegenheid om je wasje te doen, laat staan dat er een plek was om de kleren uit te hangen om te luchten.
Buiten hangen was ook geen optie omdat het nog steeds regende. Dus had iedereen de kleding waar hij gisteren in had gelopen op de kamer uitgehangen rondom het bed.
We zijn gisteravond zo gaan slapen, ook nog eens met ramen en deuren potdicht.
Dus jullie raden het al.....Dan wordt je wakker in een vieze, onfrisse, broeierige lucht, en enorme zweetgeuren, de ramen dik beslagen.
Heb eerst maar een raam open gedaan om een paar happen frisse lucht te nemen. Bonjour geroepen, zodat iedereen wakker geworden. kon beginnen met inpakken.

En toch sta je dan weer versteld van sommige mensen.
We hadden een Fransman op de kamer, best wel een knappe man (dit voor de dames), niet al te slank, donker haar, krullende snor, jullie snappen het wel.
Hij ging alles uitpakken, het werd netjes opgevouwen en op zijn bed neergelegd.
Nu heb ik veel bij me, maar wat hij daar allemaal had brak alle records. Ik heb er met verbazing naar gekeken, Diverse handtasjes, een beauty -case, en een partij kleren.
Ik vroeg hem hoeveel kilo hij aan gewicht had. Zegt hij: nu ongeveer 19 kilo, maar ik heb al 6 kilo naar huis gestuurd. Niet te geloven toch?
Maar hij rook wel lekker.

Nou weer over tot de orde van de dag.....
Voor het vertrek wil ik eerst bij de apotheek langs, maar die is pas om 8.30uur open, dus ik zie vandaag iedereen voor mij vertrekken. Het regent nog steeds, dus is het een komisch gezicht hoe de pelgrims vertrekken onder hun poncho's. (heb vergeten er een foto van te maken). De meesten hebben nog geen slaapplek voor de komende nacht, dus ik ben wel benieuwd wie en waar ik iemand tegenkom.
De IJslander Gardar wil wel op me wachten, een mooi gebaar van hem,maar ik vind het niet nodig. We hebben voor de komende nacht dezelfde gite gereserveerd,
dus zien we elkaar vanavond wel weer.
Ik haal bij de apotheek wat pijnstillers en bandage, en dan moet het maar weer wat worden, en omdat het nog steeds regent kruip ik ook onder mijn poncho.
Het is op zich niet erg om in de regen te lopen,maar met het zonnetje is het toch wel iets aangenamer, nietwaar?
Tussen de buien door kan ik toch mooi van de omgeving genieten. Kom zelf nog een Fransman tegen die met zijn ezel op weg is naar Santiago.maar omdat onze communicatie vrij lastig is loop ik maar door.

Gardar en ik hebben afgesproken elkaar bij de kerk in Pomp te ontmoeten. Daar zullen we door de eigenaar van de gite worden opgehaald met de auto, omdat de gite te ver van de route ligt.
Rond een uur of 3 komt er een oud wit peugeotje voor rijden. De man stelt zich voor als Raoul. Hij spreekt geen Engels, dus is het heel erg stil in de auto, en de rit duurt al met al zo'n 20 minuten.
Als we dit morgen eerst nog terug moeten lopen om weer op de route te komen.....? Ik begin een beetje te twijfelen, en ook de IJslander zegt niets meer.
Maar bij aankomst staan we versteld van wat we hier aantreffen, Het is een oud Chateau, hier slaap ik vannacht, in een oud kasteel.
Prachtig!!!! De eigenaar laat de slaapkamer zien waar een 2 persoons- bed staat. Hè? Ik hoef toch niet met Gardar in één bed?
Hij ziet waarschijnlijk de verontwaardiging op onze gezichten, want hij zegt tegen Gardar dat dit zijn kamer is, en ik krijg mijn eigen suite.
Dit is echt prachtig...een eigen haard, eigen douche en toilet, mooie oude kasten...en een uitzicht vanuit mijn kamer....Wauw.
We mogen zelfs gebruik maken van de wasmachine, en de droger. Ik hoop dat de foto's iets kunnen weergeven van deze mooie plek.

Raoul moet nog weg, en maakt duidelijk dat wij onze gang kunnen gaan. Zomaar met z'n tweeën op een kasteel. We douchen eerst maar es even, en draaien onze was.
Heb nog mooi de tijd om dit alles alvast op "papier' te zetten.
We eten vanavond met z'n drieën,en het smaakt weer uitstekend.
Raoul is een beetje een chaotisch type, maar hij regelt toch maar even 2 overnachtingen voor ons, zodat we verzekerd zijn van een slaapplek.
Hij wil ons morgen wel met de auto naar de route brengen, en dan is het nog 85 km voor dat ik in Saint Jean de Port aankom.
Ga zo rond de 800km halen.

We rekenen na het eten af met Raoul, en dan snel onder de frisse schone lakens, heerlijk, want morgen vroeg is er om 7,00uur ontbijt.

Vandaag 22 km gelopen. (totaal: 716)
Arzacq Arraziguet - Hagetaubin (dit ligt 8km voor Arthez de Béarn)

  • 26 Mei 2014 - 22:15

    Bonnie:

    Wauw!!! Nu voor 1 nacht kasteelheer Edwin!
    Wat mooi he!
    Dat wordt morgen lekker fris, schoon en uitgerust wakker worden.
    En dan weer lekker ruikend ( denk ik) weer op pad.
    Maar wat een afstand heb je dan afgelegd als je in St Jean de Port aankomt!!!!!
    Gaat het nu weer met je been?
    Sterkte voor de dag van morgen.
    No mar lekker sliepe tocht ik en misschyn oant moarn!!

    Bon camino, mon ami.

  • 27 Mei 2014 - 10:52

    Anke:

    Haha, dus nu kasteelheer. Hoe is dat bevallen voor 1 nacht. erg bijzonder zeg! ik hoop dat je been wat opknapt in ieder geval voor de laatste km's. Thuis is Tiny er wel weer om je te verzorgen!
    Rustig aan en geniet er nog even van. Verheug me erop om je weer te zien!
    Dikke kus

  • 27 Mei 2014 - 15:47

    Annie:

    Oh Edwin , je beleeft ook echt van alles. Je kunt wel een boek schrijven met je reisverslagen en ervaringen, prachtig. Veel succes met de laatste kilometers en alvast een goede thuisreis gewenst. Groeten uit Stiens.

  • 27 Mei 2014 - 18:11

    KlaasS:

    ik blijf elke dag met verwondering je verslagen lezen
    wat ontmoet je veel ,vriendelijke mensen !
    wat zie je veel van het franse land!
    nog even doorzetten , en je mag(moet) weer naar huis
    sterkte met je pijnlijke benen , en blijf genieten !
    vr gr klaasS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 38884

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: