Zaterdag 22 augustus. - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Zaterdag 22 augustus. - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Zaterdag 22 augustus.

Blijf op de hoogte en volg Edwin

23 Augustus 2015 | Spanje, Puente la Reina

Ik heb gisteravond met Sjors overlegd om zaterdag alleen te lopen, en dat vond hij prima.
Het lijkt me goed om eens even lekker met mijn muziek op/in te lopen alleen met mijn gedachten, maar ook om contact te maken met andere pelgrims.
Sjors vertrekt al vroeg. Ik sta om 7.00u op en besluit het vandaag rustig aan te doen.Ook Cathy en Noilia zijn inmiddels opgestaan,.
Er wordt afscheid van de Spaanse genomen, en ik help Cathy opnieuw met haar blaren.
Het ontbijt is hier prima. Alles wordt de avond van te voren klaar gezet door de eigenaar. Hij gaat dan rond 21.00u naar huis, en je redt je de volgende dag maar zelf.
Voor mij geen probleem, zo kan ik dus genoeg koffie nemen, want zonder koffie op stap is voor mij geen optie.

Het heeft vannacht geregend maat bij het verrek is het droog.
In het centrum loop ik een pelgrim achterop waar ik een praatje meemaak.
Het is een Duitser, sigaretje in de mond, lopend in een bloesje, hoedje op, het lijkt wel een kopie van Uwe. het zou een tweelingbroer kunnen zijn alleen zijn stok ontbreekt.
Volgers van vorig jaar zullen zich Uwe nog wel herinneren.
Heb het toen een paar mooie dagen met hem gehad, een prachtig mens.
Met deze Paul is er meteen een klik en we gaan samen de hele dag verder. ( van mijn plan om alleen te gaan komt dus niet zoveel)
Deze man heeft veel humor, en we lachen wat af maar daardoor lopen we een paar keer fout omdat we de kop er niet goed bij hebben.
Maar we worden door mede pelgrims weer op de goed weg geholpen.

De route is prachtig. Het is iets bewolkt dus iets minder warm dan gisteren, maar er zijn veel vergezichten. -Prachtig-.
Onderweg zien we een monument ( en dit is al de derde) van een pelgrim die onderweg is overleden.
Dit is zeer indrukwekkend en je staat er even bij stil, en je ziet iedereen wel even een moment van stilte houden.
Zo ligt humor en verdriet naast elkaar.

In het kerkje van Zariquiegui steek ik een kaarsje aan voor jullie allemaal, omdat ik zo geniet van jullie reacties op mijn web.
Op het terras kom ik Patrick met Cathy en Chris tegen. Het is een hartelijk weerzien, maar we lopen ieder ons eigen weegs.
Op het hoogste punt van vandaag -Alto del Perdon - nemen we een rustmoment.
Dit is een bekende plek die veel in folders en films voorkomt.
Het is een ijzeren kunstwerk bestaande uit een groep reizende pelgrims onderweg naar Santiago.
Er staat ook een kraampje met etenswaren en frisdrank, dus neem ik een cola en wat chocolade.

We lopen door bergachtig gebied met veel weidse uitzichten. Veel gewassen zijn al gerooid, maar af en toe zie je nog velden met uitgedroogde zonnebloemen.
De akkers die geploegd zijn zien er zo uit als bij ons. Het lijkt wel zware klei.

Gisteren heb ik in pamplona een nieuwe hoed gekocht met het embleem van de Camino (even een nieuw uiterlijk)
Je ziet er hier veel mee lopen en ik moet zeggen dat het mij ook prima bevalt.
Natuurlijk samen met freund Paul op de foto, een raar koppel.

Bij aankomst in Puente la Reina geen Sjors te bekennen hoewel we hadden afgesproken elkaar te ontmoeten in het centrum.
Hij reageert ook niet op sms'jes en bellen. hij zal toch niet verdwaald zijn? Ben zelfs nog even terug gelopen maar geen Sjors.
Dus dan maar naar de gite waar Paul ondertussen al is.
En wat tref ik daaraan? Een zwembad. Dit heeft toch niets meer met pelgrimeren te maken hè.
Maar sorry mensen ik maak er toch dankbaar gebruik van. Heb mijn zwembroek tenslotte niet voor niets in mijn rugzak zitten om mee te torsen op mijn rug.
Daarna even tijd voor mezelf genomen. wasje......etc
Vanavond dineren we met 2 dames uit de State. Het is erg gezellig en we hebben leuke conversaties.Het is weer een mooie avond. En hoe meer ik Paul hoor spreken hoe meer ik aan Uw moet denken.
Dit is toch heel opmerkelijk.
Het wordt laat vanavond, maar omdat ik alleen op de bovenverdieping slaap kan ik mijn verhaal van vandaag nog even afmaken.
Het regent nu behoorlijk, en het onweert erg hard. Ik hoop dat ik kan slapen onder golfplaten.
Trusten...

Pamplona - Puente la Reina; 29 km
Totaal: 104
De eerste honderd zitten er weer op.

  • 23 Augustus 2015 - 19:57

    Henk Murraij:

    Hallo Edwin,
    Wat een prachtig verslag, je schrijft mooi. Ik volg je.
    GENIET

  • 24 Augustus 2015 - 14:14

    Johannes:

    Hoi broeder,

    Vandaag in jouw mailtje gedoken over je werk mbt de jeugd in onze sector. Een vet compliment. Ben onder de indruk en dankbaar voor wat je doet.
    Zodoende las ik ook van jouw voettocht en het adres om je te volgen. Je hebt er dus een volgeling bij, maar zal je verder niet lastig vallen met het hier en nu.

    Mooi verslag, mooie foto's. tot op zekere hoogte jaloers.
    Groet,
    Johannes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 38916

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: