Maandag 24-08 - Reisverslag uit Azqueta, Spanje van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Maandag 24-08 - Reisverslag uit Azqueta, Spanje van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Maandag 24-08

Blijf op de hoogte en volg Edwin

25 Augustus 2015 | Spanje, Azqueta


Iedereen is nu natuurlijk nieuwsgierig hoe mijn nacht verlopen is. ( en even tussendoor mannelijke volgers, wie kan zeggen dat hij ooit met 2 Spaanse signôritas op de kamer heeft geslapen)
Nou ik zal eerlijk zijn, heb erg slecht geslapen, had het erg warm, en dat lag niet aan de dames, maar de Spaanse pelgrims waren erg luidruchtig en gingen laat naar bed.
En toen de dames éénmaal in bed lagen gingen ze ook nog eens de hele tijd liggen fluisteren met elkaar. Verschrikkelijk irritant!

Daarom vanmorgen maar iets langer geslapen, en pas om 7.30 u vertrokken.
De Duitser Winnie, en de Fransman Bernard zijn al vroeg vertrokken.
Ik moet nog even vertellen over het afscheid gisteravond. We kregen een dikke knuffel van Helena de eigenaresse, en zij bedankte ons voor onze komst.
Deze vrouw is erg begaan met pelgrims. Zij heeft ooit de Camino zelf gelopen, en doet vanuit een liefdadige gedachte op deze manier iets terug voor de pelgrim.
Wat een bijzondere vrouw.

Het is vanmorgen iets koeler, het is licht bewolkt en er staat een zeer aangenaam briesje.
Muziekje op, en het genieten begint weer. Door de wijngaarden, langs olijfbomen, en heb veel weidse uitzichten. Geweldig.
Ik stop regelmatig om foto's te maken. Kan ze helaas niet allemaal laten plaatsen op mijn web.
Onderweg kom ik een pelgrim tegen met een ezel, en hij overnacht in een tentje (niet de ezel hè) . Dit is echt terug naar de basis.
Ook kom ik de Fransman Bernard weer tegen, en later de Duitser. Zij willen in Torres del Rio overnachten wat ik eerst ook van plan was, maar het is nog maar 12.30u.
Eigenlijk nog te vroeg om te stoppen. ik heb er pas 23 km op zitten, en de volgende stop is over 10 km dus daar ga ik maar voor, en loop door.
Pak wel even een rustmoment, waar ik een vriendin (zo mag ik je toch wel noemen hè) sms die vandaag 60 jaar wordt. Je zou het toch niet zeggen hè? Helaas moet ik haar feestje vanavond missen, maar zo heb ik nog wat tegoed :-)
Om 14.45u kom ik aan in Viana. Heb daarvoor wel wat klimwerk gehad, maar dat was goed te doen.
Zoek een auberge om te overnachten, en dan de dagelijkse routine weer van douchen etc... . Was wel nodig want had het gisteren overgeslagen, zoek uit waar ik kan eten, en maak wat contacten hier en daar.

Dan nog een rondje door de stad. De stad is prachtig met een schitterende kathedraal, en heeft verder hele mooie historische gebouwen.
Ook hier worden stieren runs gedaan. Midden in de stad is een open arena, en er zijn vele hekken en balken aanwezig waar ze de straten mee af kunnen zetten.
Ik eet samen met de Hongaarse Hedie, en de Amerikaanse Martha. Zij is 73 jaar, en loopt steeds klein afstanden. Respect hoor.

Na het eten gaan we samen naar de mis. Kom ik daar de Duitse Willie en ook de oude Fransman Bernard weer tegen. Hij is 69 . Heeft dus ook 33 km gedaan vandaag. Ongelooflijk.
Het is een prachtige kerel met een schitterende humor.
Ik probeer morgen een foto te plaatsen, want hij doet me nogal denken aan een neef van mij. ( prijsvraagje voor mijn familieleden)

De mis is zeer indrukwekkend. Dit is zo respectvol, waardig en ingetogen.
We krijgen na de mis de zegen over ons gesprenkeld, en de handen opgelegd. Je wordt hier zo stil van. Ben erg onder de indruk.
Na afloop drinken we nog wat in de auberge, en wisselen we ervaringen uit met andere pelgrims.
Het was een mooie dag, afgesloten met een prachtige avond.
Morgen weer een nieuwe dag......

Azqueta - Viana : 33 km
Totaal : 164 km

Gisteren stond mijn verhaal vrij laat op het web. dat was niet te wijten aan mijn webmasters hoor, maar was mijn eigen fout.
Zodra ik het naar Tiny verstuur, zorgt zij dat het zonder foutjes snel met foto's bij Tsjerk komt zodat hij het kan plaatsen op mijn webpagina.
Wat een fantastisch koppel hè. Bedankt schatten.


  • 25 Augustus 2015 - 19:48

    Anke:

    Dat beloofd wat als jij straks die leeftijd hebt, hihi.

    Jaaa, die twee schatten van je zorgen er toch maar elke dag weer voor dat al je volgers op de hoogte blijven en je dagboek al tig keer is bekeken. fijn!!!!!


  • 25 Augustus 2015 - 23:05

    Anneke:

    Edwin, je mag me zeker een vriendin noemen en ook zeker een volger! Ik geniet weer enorm van je verhalen!! Alsof ikzelf meeloop.... De borrel hou je zeker tegoed! Succes en in gedachten zijn we bij je! Groeten van Dick en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 38917

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: