Maandag pracht - Reisverslag uit Béduer, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Maandag pracht - Reisverslag uit Béduer, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Maandag pracht

Blijf op de hoogte en volg Edwin

13 Mei 2014 | Frankrijk, Béduer

Afgelopen nacht heerlijk geslapen op een fijn matras, heerlijke schone lakens, en een fris kussen. Het doet een mens goed!
Na het ontbijt afscheid genomen van de eigenaars (wat een geweldige mensen) en van Oewwe.Hij wil vandaag minder ver lopen, dus is een afscheid onvermijdelijk. Maar misschien treffen we elkaar weer.

Om 7.45u vertrek ik dus alleen. Zet de het tempo er maar direct goed in. Mijn benen houden zich uitstekend, en de rest ook , behalve een blaar die me al een paar dagen plaagt, maar als ik die goed afplak heb ik er tijdens het lopen wonderwel weinig last van, dus "wer klaagje we dan oer no?"

Het is prima wandelweer. Ik verlaat de bergen, en loop nu in wat meer heuvelachtig landschap.
Prachtig, en ik wil jullie proberen mee te nemen naar mijn wereld van vandaag.
Sluit je ogen, en volg....
Het is windstil, je hoort alleen de vogels, en in de verte een haan, de tortelduif, en af en toe een ezel.
Het landschap is glooiend en wisselt zich af van weiland tot bouwland.
De weilanden staan vol met boterbloemen, bloeiende klaver, en pinksterbloemen.
Het oog reikt zo ver als het kan. Je komt verlaten stille dorpjes door, waar niemand is .Pittoreske dorpjes.
Maar ook dorpjes blijkbaar volledig opnieuw opgebouwd. Grote tuinen, zwembad ontbreekt niet, en de huizen zijn heel groot.
Hier geen kerken meer, maar kapelletjes.
Verschillende geuren, bloemengeuren, maar ook paardenpoep.
Bijna geen geluiden, Behalve af en toe het geluid van een melkmachine van een boer die aan het melken is.
Dit is mijn wereld bijna 3 uren lang. Geweldig dit en ik geniet voor de volle 100%.
Doe de ogen maar weer open. Ik hoop dat iedereen zich kan voorstellen hoe prachtig dit is.

Aangekomen in de stad Figeac eerst het office du tourisme opgezocht. Ik heb me laten vertellen dat je daar een plattegrond van deze stad kan halen, om een rondwandeling langs de oude gebouwen van de stad te doen.
Zo heb ik nog een uur door de stad gebanjerd. Ja... dat kan er ook nog wel bij.
Maar de gebouwen zijn prachtig om te zien, en ook handig dat er een Nederlandse beschrijving is.
Heb daar nog wat boodschapjes gedaan, want om 13.00uur sluit alles daar. Zo ook het bureau du office dus het skypen met Tiny gaat nu niet lukken.
Dan eerst maar een bankje zoeken, om wat te eten.
Heb ik me daar toch een bekijks. Het geeft me het gevoel dat ik een zwerver ben.Is het een geur die ik verspreid of iets anders? Geen idee, maar 't maakt me ook niets uit.

Na mijn rust is het nog ongeveer 10 km naar mijn geplande gite. Ik heb niets gereserveerd, maar laat het maar op aankomen.
Net voor een regenbui kom ik ergens binnen, heb de teller op 39 km staan, dus het is voor vandaag wel weer genoeg.

In de gite is nog plek, Ik krijg een kamer met 4 Fransen die weer geen woord Engels kunnen/willen spreken,
Dit wordt een hele andere avond dan voorgaande, ongezellig dus.
Tja dan mis je toch een Oewwe.
Ook hier weer geen internet, dit in tegenstelling wat er in de gids vermeld staat. Lastig hoor.
Ik bel Tiny, wil haar stem even horen. Thuis gaat alles gelukkig goed, en draait alles gewoon door. Ben toch niet misbaar????

Het avondeten is weer dik voor elkaar, We eten bij de gastheer, en gastvrouw aan tafel.
Gelukkig zijn er nog 2 Engelsen zodat er nog wat te praten valt, En zitten we ruim 2 uur te tafelen. En ik moet zeggen dat rode wijn me steeds beter begint te smaken.
Na het eten tik ik nog mijn verslag, en dan maar weer onder de wol.
Oarnt Moarn

Vandaag 39 km gedaan. Van Montredon - Beduer
Totaal 308

  • 13 Mei 2014 - 20:26

    Anke:

    Hey leave.... wat doe je het toch goed. .. en ik snap dat wel al dat bekijks. ... hihi. Geniet ervan

  • 13 Mei 2014 - 22:42

    Dyn Broer:

    Wat wêr in prachtig ferhaal. Ik ha it mei in bult wille lêsen. En dat op in dei os hjoed......in besondere dei. Groetnis, Willem

  • 14 Mei 2014 - 10:08

    Sjerp Haitsma:

    Wat weer een mooi verhaal,wij genieten met jou mee,je hebt talent om dit op papier
    te krijgen,tante Jellie zei ook al wat schrijft die jonge toch mooi.Je hebt nu bijna de helft
    er op zitten nog even volhouden.
    Gr,heit en mem.

  • 14 Mei 2014 - 11:37

    Jannet :

    je doet het goed jonge, we zijn trots op je hier in Roden.

  • 15 Mei 2014 - 17:45

    Annie:

    Edwin, het is genieten om jou stukjes te lezen.Humor en emotie,fijn dat je dat allemaal wilt delen. Succes verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 38924

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: