13 Mei, Dinsdag, 'bewogen dag' - Reisverslag uit Marcilhac-sur-Célé, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu 13 Mei, Dinsdag, 'bewogen dag' - Reisverslag uit Marcilhac-sur-Célé, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

13 Mei, Dinsdag, 'bewogen dag'

Blijf op de hoogte en volg Edwin

14 Mei 2014 | Frankrijk, Marcilhac-sur-Célé

Dinsdag 13-05-2014

Ook vandaag weer na een stevig ontbijt, afscheid genomen van de gastheer/gastvrouw en mede pelgrims.
Het is bijna iedere ochtend hetzelfde ritueel.
Om 8.00uur ben ik weer op weg.
Vanaf nu wijk ik af van de route, de GR-65,Dit op aanraden van de vorige gite eigenaar .Ik kan hier in Beduer kiezen voor het vervolg van de GR -65 via Carjac of via de GR -651 die noordelijker loopt via Cahors, langs de rivier Le Célé.
Ik kies voor de GR-651, die volgens kenners veel mooier moet zijn, maar die ook langer is, maar dat is voor mij geen probleem, ik heb de tijd, en ik ben hier tenslotte om te wandelen toch?

Vanaf een hoogte van ongeveer 280 meter daal ik af naar de Le Célé.die op een hoogte van ongeveer 140 meter stroomt.
Het is een prachtig gezicht als ik de rivier in het dal zie stromen, en het water later ook kan horen.
Mijn eerste indruk is als ik aankom bij de rivier dat het veel lijkt op de Belgische Ardennen. (Het Stavelot gevoel....dit voor de kenners)
Heb het zonnetje in de rug, en geniet erg van het mooie groen langs de rivier.
Dit duurt niet lang, donkere wolken pakken zich samen. Het gaat regenen, en ik moet nu toch mijn poncho aan.
Het zal wel geen gezicht zijn, zo met een korte broek, met een poncho erover, maar ach wat kan het me ook schelen.
Er is hier toch niemand die het ziet.
Niemand!!!! Hier is echt niemand, het is heerlijk rustig, en lijkt echt uitgestorven hier.
Het weer is heel afwisselend vandaag, Veel regen, maar dan ineens weer de zon.
Maar ik mag niet klagen, ik heb nog weinig regen gehad.

Dit wordt dus een dag voor mezelf, of alleen te zijn met mezelf.
Mijn gedachten en gevoelens springen dan ook alle kanten op.
Het is vandaag een gedenkwaardige dag. Het is de sterfdag van mijn moeder precies 2 jaar geleden.
Heel speciaal om daar op deze manier aan terug te denken zo in m'n ééntje.
Dan gaan de gedachten ook naar alles wat ik thuis achter gelaten heb,
Ik mis het niet echt, maar besef wel wat ik daar allemaal heb.
En het stemt me intens dankbaar!
Wat een gevoelsmens wordt ik hier toch :')
Maar ja het gaat wel allemaal door je hoofd.


Tussen de buien door zoek ik een rustmoment.. stokbroodje ham en kaas, met jus d'orange.
En dan weer verder, langs prachtige rotswanden, soms even een klim van zo'n 200 meter, maar dat is wel weer de moeite waard.

Om 15.30 uur kom ik aan in Marcilhac sur Célé. Een klein dorpje aan de Le Célé, met rotswanden op de achtergrond. Prachtig.
Weer geen bar of restaurant open, en er is maar 1 gite waar ik een plekje kan krijgen.
Om 19.00uur wordt er weer gegeten, Het is weer overheerlijk, alleen geen geitekaas vanavond.
Meestal heb je een overnachting + een 4 gangen diner, en een stevig ontbijt wel voor ongeveer €30,00. (om even een indruk te krijgen van de prijzen hier)


De overige pelgrims zijn 8 Fransen die dit keer redelijk Engels kunnen spreken.
Na het eten schrijf ik het verslag van deze bewogen dag.
Het is hier weer lastig met internet. Het is hier nog zo authenthiek in de binnenlanden, ze hebben zelfs nog een telefoon met draaischijf.
Dus de foto's komen zodra het kan.

Aantal km's 32
Beduer - Marcilhac sur Célé




  • 14 Mei 2014 - 13:56

    Uwe (Oewwe):

    2 days ago edwin ask me to write something about my impressions. i will write it today, the 13th may because it is a special day for edwin.

    i met edwin in saint-come. walking around and searching the camino i asked the first in which direction i have to go....it was edwin. he showed me the right way and together we have left the town. i dont want to write about how edwin is because everybody of you know him for much longer time.

    just let me tell you about a special moment we shared together. well in a short time we had a lot of special moments but this one was my birthday. i think it started the evening before when edwin and me were sitting behind the gitê, watching the great landscape and drinking some wine. we were talking seriously about our lifes laughing a lot and for me it was like talking with a friend a know since ages. At the end of the evening we had drunk 3 bottles of wine and only in fact of that the family already had left the gitê we didn't open a fourth. the next morning, we were going to the breakfast, he smiled and said:" a surprise is waiting" and it was a surprise. everybody in the breakfastroom were singing "happy birthday" and i got a birthday cake with a candle and a "42" on top. it was such a emotional moment for me i could cry. the flowers he gave me i still carry with me. This is what a pilgrim calls "camino family" And in my camino-family Edwin is my big brother i never had.

    Edwin thank you so far for the shared moments and i am sure that we will meet us again on the way. Today is a important day for you but in "real life" it is like on the camino.

    "They are not lost....they just left a little bit earlier"

    Uwe

  • 14 Mei 2014 - 14:21

    Dyn Broer:

    Wylst ik dyn ferhaal oant it lêzen bin harkje ik op de eftergrûn nei de Mess yn B minor fan Bach. Dizze tekst is dr no foar: Tegjerre mei de Heilige Geast yn de glory fan ús Heit - Amen
    Dit is myn winsk foar dy broer.

  • 14 Mei 2014 - 17:18

    Hillie Stuurwold:

    Leuk om je te volgen.
    Leuk om te lezen wat je voelt en ervaart.
    Heb het goed verder, succes en we hopen voor je dat de poncho in de prullenbak kan er is ook hier in Roden veel te veel regen gevallen.
    Tot een volgende x.

  • 14 Mei 2014 - 19:02

    Anke:

    Daaaggggg lieve collega. Wat weer Een prachtig stukje om even met je mee te gaan met je prachtige wandeltocht. Mooi hoe uwe hierboven schrijft! !!

    Zet hem op. Elke dag Denk Ik ff aan je! Xx

  • 14 Mei 2014 - 19:02

    Anke:

    Daaaggggg lieve collega. Wat weer Een prachtig stukje om even met je mee te gaan met je prachtige wandeltocht. Mooi hoe uwe hierboven schrijft! !!

    Zet hem op. Elke dag Denk Ik ff aan je! Xx

  • 14 Mei 2014 - 21:28

    Sweagerút Blije:

    Hé Edwin,
    Wat in belevenissen! Myn petsje ôf foar dyn rinnen en dyn skriuwen. Noch in soart sukses en wille tawinske.

  • 14 Mei 2014 - 22:28

    Taco:

    He Edwin,

    het werd weer tijd voor mij om op je vele belevenissen te reageren. Elke dag kijk ik weer uit naar een mailbericht van de webmaster om te zien of er een nieuwe verslag van je wandeling is. Wat een fantastische wandeling maak je. Het belangrijkste hiervan is dat we kunnen zien dat je er van geniet. Dat wat je hoopte dat het een mooie ervaring zou worden blijkt steeds meer werkelijkheid.
    En dan een dag als vandaag. Je wist dat dag tijdens de lange wandeling zou vallen. En dan kom je tot jezelf. Een van de doelen die je had. Het mooiste vind ik dat je ons deelgenoot maakt van je vele ervaringen op alle vlakken van de tocht: natuur, vriendschap, emotie, eten, enz...

    ik kijk nu al weer uit naar morgen...
    vr gr

  • 15 Mei 2014 - 04:17

    Dick En Anneke:

    Edwin, wat weer een mooi verhaal. Wij zien in jou een echte schrijver; je moet hier een boek over schrijven .... Prachtig. Veel succes verder en we leven met je mee en zien je in gedachten lopen!!

  • 15 Mei 2014 - 09:58

    Arjaan:

    Ha Edwin,

    Wat weer een prachtig stuk! Mooi dat je zo open schrijft over je ervaringen en gevoelens. En met de beschrijving die je geeft van de omgeving zie ik mij zelf daar al bijna lopen. Heerlijk!
    Hoop dat je nog veel plezier blijft beleven aan je pelgrimstocht!


  • 22 Mei 2014 - 16:58

    Bonnie:

    tja, wat een dag. ik heb hier geen woorden meer. Gjin mei de Hear op paad enit komt allegeare goed!. Wat soe mem trots op dy weze.

    leafs fan ûs ût Haulerwyk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 38925

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: