Donderdag 15-05 Een dag om snel te vergeten - Reisverslag uit Les Mathieux, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Donderdag 15-05 Een dag om snel te vergeten - Reisverslag uit Les Mathieux, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Donderdag 15-05 Een dag om snel te vergeten

Blijf op de hoogte en volg Edwin

15 Mei 2014 | Frankrijk, Les Mathieux

Het is niet alleen maar genieten voor een pelgrim.
Vanmorgen begon het al niet goed met het ontbijt.De broodjes die de boer gisteren had gebracht waren bevroren. Nou is dat op zich niet zo erg, maar er zat een flinke laag ijs omheen, en vanmorgen zagen ze er niet zo fris meer uit, dus durfde ik het niet aan om ze te eten, maar er moet toch brandstof in de motor, en er waren nog een paar chocolade broodjes, dus die maar opgegeten. Ook niet al te fris van smaak. Ik heb er de hele dag last van gehad. Bah.

Maar goed. Om 6.00uur was ik weer onderweg. Het was koud en mistig, dus heb ik er meteen een flink tempo ingezet om warm te worden.
Ik wilde vandaag de grote stad Cahor voorbij i.v.m. de drukte, dus maakte ik de inschatting dat ik vandaag veel km's moest maken.
De eerste uren alleen maar op geasfalteerde wegen, en in bossen gelopen. Geen mensen, geen uitzicht, af en toe een auto die voorbij kwam, niet zoveel aan zo.
Al vrij snel afgedaald en kreeg ik Arcambl in zicht. Een plaats aan de rivier Le Lot.
Het zonnetje kwam erdoor, het uitzicht werd beter, en mijn humeur ook.
Bij een afslag werd ik door andere pelgrims de verkeerde kant opgestuurd, dus moest ik weer een aantal km's terug lopen. Dat is balen ,balen en nog eens balen.
In Cahor aangekomen had ik de teller inmiddels op 30 km.
Het was bijna 13.30u en ik had nog geen slaapplek, maar ik wilde niet in deze grote stad overnachten, want het was hier druk. Heel veel pelgrims hier.
Ook in de stad ben ik weer verkeerd gelopen, ben dus ook geen stadsmens,en heb mijn GPS laten navigeren, want nergens was meer bewegwijzering te bekennen.
Moest daardoor een heuvel op, en ja hoor ......doodlopend.
Nu laat ik me normaal niet zo snel van de wijs brengen, maar ik wist even niet meer hoe nu verder.
Toen heb ik maar besloten om via een doorsteek een dorp te bereiken. En warm dat het was, en door het geklim had ik het zweet dik op mijn kop.

Uiteindelijk kwam ik aan in het dorpje Les Matthieux, heb daar heb ik een kamer geboekt.
En wat voor een kamer??? Een hotelkamer, Dat had ik nu net even nodig voor vandaag. Want ik moet eerlijk bekennen dat ik er voor vandaag wel even flink doorheen zat (en dat is op zich helemaal niet erg).
Hier trof ik Catharina een Franse vrouw die ik al eerder had ontmoet. Zij heeft de GR-65 gevolgd,en heeft iets korter gelopen dan ik heb gedaan.
Na een lekkere douche (daar knapt een mens van op), hebben we om 19.00uur heerlijk gegeten.
Catharina wil graag morgen samen vertrekken, en dat vind ik een goed plan. Je merkt heel duidelijk dat het na Cahor steeds drukker wordt op de Camino.
Ik zal dus op tijd een overnachting moeten regelen, maar dat zie ik morgen wel weer.

Ben benieuwd hoe Lieuwe het vanavond gaat doen, Hij moet voor de "classis". Maar daar heb ik alle vertrouwen in.
Ik ga mijn verslag schrijven,en maar weer op tijd naar bed, om morgen met frisse moed te beginnen.
Trustjes...

Aantal km's vandaag 39
Totaal 406 km


Bouzies - Les Matthieux

  • 15 Mei 2014 - 21:43

    Tiny:

    Hey mântsje
    Hast de helte fan dyn paed dr al op sitten. Ek net verwûnderliik dat der es in swiere dei tusken sit.
    Mar wist ek : "pine forjitst, en de oerwinning bliuwt".
    Dus de kop der moarn wer foar, en trochsette!
    Ik bin hiel grutsk op dy hjer.
    Leafs xxxx

  • 16 Mei 2014 - 08:03

    Anke:

    Hey lieve edwin. Ja.... zo'n dag zit er h elaas dan ook tussen. Zet hem op en kop er maar weer voor morgen. Zet hem op! Xx

  • 16 Mei 2014 - 19:18

    Jelle En Tineke:

    Kop op !!!!
    Achter elke wolk schuilt de zon !!!!
    Je doet het hartstikke goed: al 406 km.
    Groetjes.

  • 16 Mei 2014 - 21:30

    Mirjam:

    Hiiii edddd

    Wauw ik kreeg de tip van anke door. Super om je ervaringen te lezen. Byzonder om allemaal mee te maken , geniet van alle mooie momenten.

    Liefs je collega mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 38891

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: