Zaterdag 17-05 Rustdag - Reisverslag uit Montcuq, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Zaterdag 17-05 Rustdag - Reisverslag uit Montcuq, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17-05 Rustdag

Blijf op de hoogte en volg Edwin

17 Mei 2014 | Frankrijk, Montcuq

Vandaag heb ik noodgedwongen een rustdag, Ik moest die beslissing nemen omdat ik toch te veel last van mijn knie heb. Ik ben nu halverwege de camino, en ik wil toch mijn einddoel halen ,en in Saint Jean Pied du Port aankomen begin juni.
Heb vanmorgen meteen na het ontbijt maar gevraagd of ik nog een nachtje kan blijven, en de gastheer vraagt of ik dan ook weer mee eet. Dus dat is voor vandaag maar weer mooi geregeld.
Vanmorgen na een frisse douche mijn wasje gedaan, daarna de wandelschoenen aan en eerst maar eens het stadje verkennen.
Bij de plaatselijke apotheek zalfjes gehaald op aanraden van mijn eigen bezorgde verpleegkundige thuis.
Daarna een Nederlandse krant gekocht, en op een terras een kop koffie gedronken, en mijn krantje gelezen.
Hier heb ik een mooi overzicht van wat er aan pelgrims de stad binnen komt lopen, en dat zijn er heel wat.
Ik zie heel veel bekende gezichten binnenkomen, maar laat iedereen maar even voor wat het is.


Ik doe nog wat boodschapjes, en ga in het park zitten in het zonnetje met het uitzicht over het stadje, en werk wat aan mijn verslag.
Het is erg leuk om te doen, het zorgt overdag ook wel voor afleiding om te bedenken wat ik weer met jullie wil delen en wat niet.
En het leukste is dan weer jullie reacties, die me steeds erg goed doen.

Vanmiddag zit ik heerlijk in het zonnetje bij de gite, Ik moet natuurlijk wel met een gebruind kleurtje terugkomen.
Verbazingwekkend is dat de eerste pelgrims zich al om 13.00uur bij de gite melden, en dat patricia met haar aanstekelijke lach alle tijd neemt om nieuwkomers in haar boerderij rond te leiden.
En wie komt daar om 15.30uur de oprit oplopen?
Mijn Duitse vriend Oewwe.......Wat is dit leuk,. het is een hartelijk weerzien met een dikke knuffel.
Hij heeft hier voor vannacht gereserveerd. Gezellig.

Voor het eten loop ik nog even het stadje in om de benen te proberen, het voelt op dit moment goed "Dus moarn der mar wer plât foar."

Voor vanavond staat hetzelfde op het menu als gisteren, maar omdat ik hier toen ook al was, heeft de gastheer voor mij speciaal 2 stukken vlees met een mosterdroomsaus gemaakt. Geweldig toch?
Het is een gezellige boel aan tafel, met Oewwe natuurlijk, en nog een aantal Duitsers.
Na het eten komt de "borrelbak"naar beneden met diverse likeuren.
Er wordt van alles geproefd, en het wordt alleen maar gezelliger.
Ik heb de gite eigenaars de complimenten gegeven voor de voortreffelijke wijze waarop ze pelgrims ontvangen. Wat een geweldige mensen zijn dit toch!

Het wordt tijd om weer op stal te gaan, want ik wil morgen weer fris beginnen.
Van Oewwe zal ik morgen weer afscheid moeten nemen, want wij gaan iedere onze eigen weg. Maar zo gaat dat pelgrims.

Oarnt moarn

  • 17 Mei 2014 - 22:17

    Johanna:

    Ha meneer de Jong!
    Wat toch een heerlijke verhalen! Ik geniet er elke keer weer van :)
    Jammer dat u vandaag niet kon lopen, hopen dat het de komende dagen weer goed gaat :)
    Succes met de komende kilometers!
    Groetjes!

  • 18 Mei 2014 - 11:17

    Evelien:

    Een verstandige keuze,even een dagje op jezelf passen.
    Je mag wel vaker eens een tijdje weggaan , wij hebben het hier héél gezellig :-)
    groeten, en succes maar weer!

  • 18 Mei 2014 - 12:33

    Jacco:

    Ha die Edwin,
    Een hele tijd lukte het niet je te volgen (probleem werk-logeeradres), maar nu, na een hele avond van je verslagen genoten te hebben, ben ik helemaal bij.
    Tjonge, wat een belevenissen zeg. Volgens mij wel aardig zoals je het je voorgesteld had vóór die tijd. En je kunt het meesterlijk op 'papier' zetten zeg; minstens zo goed als je voorgangers die er een boekwerkje van gemaakt hebben.....
    En dan nog ff complimenten aan Tsjerk voor het trouwe updaten, elke keer maar weer!

    Nu op ruim de helft van je eerste rit had je dus een dipje; mag dat ook 'ns, je hebt bijna elke dag meer dan gepland gelopen. En dan weer die knieën die opspelen, kan toch niet aan je schoenen liggen. Doe maar rustig aan voor eerst.

    Mooi land hè, Frankrijk. Al die landschappen, geluiden en dat eten/ drinken. Ik wordt jaloers als ik dat allemaal op je foto's zie en uit je verhalen lees. Ik kan me zo echt voorstellen dat jij dat prachtig vindt!

    Hou je weer taai,
    tot een volgende keer, ik blijf je volgen,
    Jacco

  • 18 Mei 2014 - 19:42

    KlaasS:

    man man man
    wat een pracht ervaring voor je
    ik heb (werkelijk )met tranen in de ogen het hele verslag gelezen
    eigenlijk ben ik wel een ietsje jaloers,maar zo een afstand is voor mij te veel van het goede
    edwin ,ga door met het lopen en het schrijven
    dan ga ik door met lezen van je verslagen
    vr gr klaasS

  • 18 Mei 2014 - 19:57

    Tunnis:

    Hallo Edwin

    Hier kun je wel bruin worden hoor vanmiddag in zutphen 23 graden


    Veel sterkte met je knietjes.
    loopse deze week maar weer. der an op zijn achterhoeks
    of kop der veur zeggen ze in groningen

    vr gr Tunnis

  • 18 Mei 2014 - 20:47

    Jeanine:

    Wat een mooi plekje daar bij de gite! Ziet er mooi en knus uit!
    Succes met de zere knibbel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 38892

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: