Vrijdag 23mei 2014 - Reisverslag uit Eauze, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu Vrijdag 23mei 2014 - Reisverslag uit Eauze, Frankrijk van Edwin Jong - WaarBenJij.nu

Vrijdag 23mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Edwin

24 Mei 2014 | Frankrijk, Eauze

Toen we gisteravond naar bed gingen heb ik mijn 3 kamergenoten gewaarschuwd voor het gesnurk van mon ami P , maar ze vonden het blijkbaar wel grappig.
Ik heb goed geslapen ,maar bij het wakker worden zag ik dat er een bed leeg was. terwijl de spullen er nog stonden. Is die Michael halverwege de nacht maar op de bank in de keuken gaan liggen. Hij kon echt niet slapen vanwege de decibellen van mon ami P. (hoezo grappig?)

Na het ontbijt mijn gift in de bus gedaan en vertrokken.
Het is bij vertrek erg bewolkt, dus we houden het waarschijnlijk niet droog.. En inderdaad na een half uurtje begint het al te regenen.
En het regent de hele dag...tot dat ik aankom bij de gite in L Árbladoise.

Dit is een trieste dag. je ziet geen bergen, alleen maar grijs grauwe luchten met veel regen .Dus valt er vandaag niet zoveel te vertellen over uitzichten etc...
In het plaatsje Manciet neem ik een rustmoment en een bakkie koffie. Loopt mom ami P voorbij. Ik heb hem verder de hele dag niet meer gezien, en tref hem vanavond ook niet.
Hij wil overnachten in Nogaro, maar dit lijkt mij niet zo'n slim plan omdat daar vanavond autoraces op het circuit gehouden worden. Dat zal wel veel lawaai geven, dus niet goed voor mijn nachtrust.
We spreken in ieder geval af, elkaar de 30e mei te ontmoeten in Saint Jean de Port. Hij gaat de volgende dag vroeg weer vertrekken naar huis, en ik zal die dag ook weer richting Nederland gaan.
Dus kunnen we elkaar de laatste avond nog gezelschap houden.

Ik heb vandaag erg veel last van mijn bovenbeen. Zal wel een spiertje verrekt hebben. Dus neem wat meerdere rustmomenten.doe wat aan beenverzorging, dan moet het wel weer gaan.
( De webmaster en z'n vrouw moeten vandaag ook noodgedwongen richting Nederland vanwege een voetblessure: het zal je maar overkomen)

Wat wel de moeite waard is om te vertellen, is dat ik vorig jaar lid ben geworden van het genootschap van pelgrims in Nederland.
Je ontvangt dan een pelgrimspaspoort (credencial) waarin je stempels moet verzamelen. Het is namelijk zo dat wanneer je in Santiago aankomt moet kunnen aantonen dat je de laatste 400km van de Camino lopend, fietsend, of per paard hebt afgelegd. Dan pas krijg je er een getuigschrift van, dat je de Camino hebt volbracht.
Ik heb inmiddels vanaf Le Puy en Vellay al heel wat stempels verzameld. In elke gite krijg je een stempel. (iedere gite heeft zijn eigen afbeelding) en je kan ze ook bij ieder bureau du tourisme halen.
Het begint al een mooie verzameling te worden.

Als ik aankom bij de gite blijkt dit weer een goede keus te zijn.
Het is een prachtige plek, een oud kasteel wat volledig opgeknapt is.kortom het is hier weer fantastisch....
In de woonkamer, kan ik mooi even aan mijn verslag schrijven, en nog even met Tiny bellen, en terwijl ik daar zit, is de gastvrouw bezig om de tafel voor het avondeten in gereedheid te brengen.
Als mijn webmaster de goede foto's er bij plaatst, kunnen jullie zien dat het weer wat gaat worden vanavond.

Even tussen haakjes; wat ben ik blij met m'n webmaster.
Tsjerk kerel.. je levert goed werk af hoor. Ik heb nog maar net mijn verhaal verzonden, en het staat alweer met foto's op de site.
Bedankt!

Vannacht slaap ik met Michael op de kamer. (hij is degenen die afgelopen nacht naar de bank in de keuken is gevlucht). Het is een Belg die vloeiend Nederlands en Frans spreekt.
Dus voor mij handig dat hij af en toe iets vertaald.
Na het diner vertelt de eigenaar iets over de geschiedenis van het huis. Jammer dat ik het niet allemaal kan volgen.
Hij vertelt ook dat het in de Pyreneeën erg slecht weer is en dat er nog steeds sneeuw valt.Gelukkig is dat voor mij nog niet van belang, daar zal ik pas in september mee te maken krijgen.

Het wordt tijd om het bed weer op te zoeken.
Oarnt moarn

Aantal km's 28
Totaal na 3 weken: 636 km
Eauze - L'Arbladoise

  • 24 Mei 2014 - 17:34

    Tea Stroetinga:

    Hoi Edwin,

    Wat een geweldige reis maak jij, echt heel bijzonder en fantastisch om je verhalen te lezen
    en wat loop je veel kilometers op een dag zeg, ik heb echt veel respect voor je!
    Ik wens jou heel veel succes bij je verder wandeltocht en heel veel plezier!!!

    groetjes Tea.

  • 24 Mei 2014 - 20:15

    Anke:

    Jaaa die zoon van jou wil ik ook nog ff bedanken. Inderdaad razend snel staat hey erop. Leuk om te lezen edwin Hoe jij het naar de zin hebt. Geniet er nog maar ff van! ! Dikke tuut

  • 24 Mei 2014 - 23:40

    Lub En Gretha:

    Hou vol Edwin. Wij vinden jouw verslagen heel fijn. Sterkte met de rest van de tocht.

  • 25 Mei 2014 - 11:55

    Els :

    Hoi Edwin

    Weer leuk om verder te lezen ! Wat een tocht zeg!! Geweldig!!

    Sterkte met de laatste dagen.(en je been)

  • 25 Mei 2014 - 12:06

    Jacco:

    Hoi Edwin,
    Je houdt ook stug vol hè, elke dag.
    Interessant hoe je over je reisgenoten kunt vertellen; eerst Uwe en nu weer ami P.
    Als ik het goed inschat, ben je vandaag (zondag) rond Aire-sur-l'Ardour en dan moet je best nog klauteren voor je in Saint-Jean-Pied-de-Port bent. En dat met kouder weer in de bergen, sterkte daarmee. Gaat het weer wat met (nu) je bovenbeen?
    Suc6 met de laatste loodjes hè,
    Jacco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edwin

Wil je reageren: esdejong.edj@gmail.com

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 38850

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 24 September 2015

Naar Santiago de Compostela 2015

02 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Frankrijk 2014

Landen bezocht: